Veelgestelde vragen

Meest gestelde vragen

Verzending & Bezorging

Op dit moment hanteren wij een levertijd van maximaal 5 werkdagen. Heb je je bestelling op een werkdag voor 15:00 uur geplaatst? Dan streven wij ernaar deze dezelfde dag nog te verzenden. Zodra wij je bestelling op de post hebben gedaan, ontvang je van ons een mail met een Track & Trace code. Hierdoor kun je zien waar je pakketje zich bevindt.

Log in om je pakket te volgen.

Soms komt het voor dat niet alle producten op voorraad zijn. Dit staat dan bij de producten vermeld. Wij streven ernaar alle artikelen in één pakket te versturen. Dit is duurzamer en op deze manier hoef je maar één keer op je bestelling te wachten. Wanneer een item niet op voorraad is, streven wij naar een levertijd van ongeveer 3 weken.

Fanura hanteert voor brievenbuspakketjes onder € 60,- een vast bedrag van € 1,95 aan verzendkosten en voor bestellingen tot € 60,- die niet door de brievenbus passen een vast bedrag van € 4,95 aan verzendkosten. Bestellingen boven € 60,- worden gratis bezorgd!

Het is bij ons helaas niet mogelijk tijdens het bestelproces je pakket af te laten leveren bij een PostNL afhaalpunt. Wel is het in de meeste gevallen een optie om ‘s ochtends op de dag van bezorging je afleveradres te wijzigen naar een PostNL afhaalpunt in je PostNL account.

Zodra wij jouw bestelling op de post hebben gedaan, ontvang je van ons een e-mail met daarin een Track & Trace code. Via deze link is het mogelijk jouw pakketje te volgen tijdens het bezorgproces.

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst en je wilt je afleveradres wijzigen, is het belangrijk dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. Nadat wij je pakket hebben aangemeld voor verzending is het niet meer mogelijk je afleveradres nog te wijzigen. Wel is het in de meeste gevallen een optie om ‘s ochtends op de dag van bezorging je afleveradres te wijzigen naar een ander afleveradres in je PostNL account.

Ben je niet thuis als je pakket wordt aangeboden op je afleveradres? Dan probeert PostNL jouw pakketje af te geven bij de buren of te bezorgen bij een PostNL afhaalpunt in de buurt. Ze laten in dat geval vaak een briefje achter in de brievenbus. Het is goed om te weten dat wanneer jouw pakket wordt bezorgd bij een PostNL afhaalpunt, deze een week op je blijft wachten. Daarna wordt het pakket naar ons teruggestuurd.

Oeps, zaten we bij het inpakken te slapen? Want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Geef het aan ons door en stuur het pakketje terug naar ons. Geef wel even aan dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen. We vragen je om het door jou gewenste product opnieuw te bestellen. Uiteraard betalen we zowel de retourkosten als eventuele nieuwe verzendkosten aan je terug. Onze excuses voor het ongemak!

Heb je niet alle door jouw bestelde producten ontvangen? Dan spijt ons dat enorm. We streven er altijd naar alle producten in één pakket te versturen. Mocht je bestelling niet compleet zijn, neem dan contact met ons op, dan sturen we, uiteraard zonder (extra) verzendkosten, het ontbrekende product alsnog naar je op.

Een van de belangrijkste eigenschappen van Fanura is om zorg te dragen voor het secuur opsturen van haar artikelen. Toch kan het altijd voorkomen dat een artikel door transport beschadigd aankomt. Blijf er in dat geval absoluut niet mee zitten en meld het ons! Wanneer blijkt dat het artikel door transport beschadigd is, krijg je van ons een nieuw artikel opgestuurd. Wij dragen uiteraard in dat geval de (extra) verzendkosten.

Heb je het verkeerde artikel besteld of heb je je bedacht? Dat kan natuurlijk gebeuren. Zolang wij jouw bestelling nog niet op de post hebben gedaan, kun je jouw bestelling nog annuleren. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij jouw bestelling uit ons systeem kunnen halen.

Retour & Terugbetaling

Artikelen kunnen, indien niet beschadigd, voorzien van labels en in originele staat, binnen 14 dagen na ontvangst, aan ons worden geretourneerd. Wil je iets aan ons retourneren? Neem dan eerst contact op via [email protected]. Alleen na een schriftelijke bevestiging vanuit ons kun je het artikel/de artikelen die je wilt retourneren aan ons terugsturen in de oorspronkelijke verzendverpakking. Stuur het pakket naar ons op. Bewaar het verzendbewijs goed, totdat je van ons een bevestiging hebt ontvangen dat we jouw retourzending hebben ontvangen.

Retourneer je de hele bestelling? Dan betaal je bij Fanura óf de verzendkosten voor een bestelling onder de € 60,-, óf eventuele retourkosten. Op deze manier draai je nooit voor allebei de verzendkosten op. Behoud je een deel van je bestelling? Dan blijven eventuele betaalde verzendkosten wel voor eigen rekening.

Bij Fanura is het helaas niet mogelijk je bestelling te ruilen. Wil je je product in een andere kleur of een andere maat? Dan verzoeken we je het ontvangen product na schriftelijke bevestiging aan ons retour te sturen en een nieuwe bestelling te plaatsen met het door jou gewenste artikel. Uiteraard betalen wij de eventuele verzendkosten van je eerste bestelling terug. Retourkosten zijn wel voor eigen rekening.

Als wij een door jou geretourneerd artikel hebben ontvangen, streven wij ernaar het betaalde bedrag binnen 14 dagen aan je terug te storten.

Het is mogelijk om meerdere producten van verschillende bestellingen in één pakket aan ons op te sturen. Geef in dat geval ons via [email protected] aan om welke bestellingen en welke producten het gaat die je wilt retourneren. Na onze schriftelijke bevestiging kun jij je producten in één pakket terugsturen.

Ons herroepingsformulier is hier te downloaden.

Bestellen

Het kan enkele minuten duren voordat je een bestelbevestiging per mail van ons ontvangt. Hou tot die tijd ook je spam-inbox goed in de gaten. Het kan zijn dat de mail daarin terecht is gekomen. Echt niet ontvangen? Neem dan contact met ons op, dan helpen wij je verder.

Na het plaatsen van je bestelling kun je de factuur van je bestelling terugvinden in jouw account. Heb je je bestelling pas net geplaatst? Dan raden wij je aan nog even te wachten. Het kan zijn dat de factuur niet direct beschikbaar is in je account.

Betalen

Bij ons kun je betalen met iDEAL, Paypal en creditcard (Visa of Mastercard). Ook is het mogelijk om te betalen met Klarna Achteraf Betalen. Zo kun je eerst jouw cadeautje uitgebreid in ontvangst nemen.

Wil je betalen met iDEAL? Dan word je tijdens het bestelproces omgeleid naar de betaalpagina van jouw bank. Bij ons kun je met iDEAL betalen bij de grootste consumentenbanken van Nederland (ABN AMRO, ASN Bank, bunq, Handelsbanken, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers).

Betaal je liever met PayPal? Kies dan voor deze optie tijdens het bestelproces. In dat geval word je doorgestuurd naar de PayPal-betaalpagina waar je kunt inloggen in je PayPal-account. Kies de door jou gewenste betaaloptie die je gekoppeld hebt met je PayPal-account en bevestig de betaling.

Bij Fanura is het erg makkelijk om met je creditcard (Visa of MasterCard) te betalen. Vul bij het betaalproces jouw kaartgegevens in om de betaling te bevestigen en de bestelling te plaatsen.

Cadeaubonnen & Kortingscodes

Per bestelling kun je gebruikmaken van één kortingscode. Alle kortingscodes van Fanura zijn beperkt geldig en per kortingscode gelden er bepaalde voorwaarden. Voorbeelden hiervan zijn uitsluitend te besteden voor bepaalde categorieën of acties of een minimaal en/of maximaal bestelbedrag. Na het retourneren van eventuele producten moeten ook deze bedragen behaald worden. Mocht je je bestelling retourneren, dan is je kortingscode helaas niet meer opnieuw geldig voor een volgende bestelling.

Werkt jouw (persoonlijke) kortingscode niet? Kijk dan goed of je voldoet aan het minimale en/of maximale bestelbedrag en eventuele andere voorwaarden zoals categorieën of acties. Voldoet dit allemaal? Neem dan contact met ons op, dan kijken we met je mee!

Jouw kortingscode kun je invullen tijdens het bestelproces voordat je betaalt. Let wel op dat er een aantal voorwaarden van toepassing zijn bij het gebruiken van een kortingscode. Deze voorwaarden staan beschreven bij de vermelding van de kortingscode. Zodra je je kortingscode hebt ingevuld, verschijnt er een melding dat je kortingscode is geaccepteerd of dat het toevoegen van de kortingscode is mislukt. Zodra de kortingscode is geactiveerd, zie je automatisch dat het te betalen bedrag is gewijzigd. Als je je kortingscode wilt verwijderen, klik je op het kruisje achter de kortingscode.

Het is bij Fanura helaas (nog) niet mogelijk te betalen met een Fashioncheque of VVV-cadeaukaart.

Mijn Fanura

Je kunt je hier aanmelden om je als Fanura klant te registreren. Om je aan te melden als klant hebben we je naam en je e-mailadres nodig. Daarnaast zul je een eigen wachtwoord moeten opgeven. Alle gegevens die je invult, zijn geheim en delen wij niet met derden.

Om onze nieuwsbrief te ontvangen, kun je je onder aan deze pagina aanmelden. Vul hiervoor je voornaam en e-mailadres in.

Nadat je je aangemeld hebt, krijg je van ons een mail met een link waar je op dient te klikken om je aanmelding te bevestigen. Daarna kun je genieten van al onze acties en shoptips in je mailbox! Heb je deze mail niet ontvangen? Check dan ook even je spam-inbox.

Het is mogelijk om je af te melden voor de Fanura nieuwsbrief in onze nieuwsbriefmail. Vanaf dat moment ontvang je onze nieuwsbrief niet meer. Wil je dit ongedaan maken? Dan kun je je uiteraard weer aanmelden voor onze nieuwsbrief via je account of door je opnieuw aan te melden.

Lukt het niet om in te loggen? Controleer dan even of je je e-mailadres of wachtwoord juist hebt ingevoerd. Verschijnt er ‘Inloggen mislukt’ dan heb je waarschijnlijk nog geen Fanura-account. Als je je hebt geabonneerd op onze nieuwsbrief, kan het tóch zijn dat je nog geen account hebt bij ons. Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’. Als je je e-mailadres invult, ontvang je van ons een e-mail met een nieuw wachtwoord voor je account.

In je account heb je de mogelijkheid om je e-mailadres en je wachtwoord te wijzigen.

Je kunt je bestellingen terugvinden in je account onder het kopje ‘Mijn bestellingen’.

In je account kun je te allen tijde je persoonlijke gegevens behalve je naam en geboortedatum wijzigen. Wil je je adres wijzigen? Ook dit is mogelijk in je account. Daarnaast is het ook mogelijk een extra afleveradres toe te voegen aan je account. Op deze manier kun je eenvoudig wisselen tussen diverse afleveradressen.

Wil je je naam en geboortedatum wijzigen in je account? Neem dan contact met ons op.

Je mag te allen tijde je accountgegevens inzien. Dit doe je door je gegevens bij ons op te vragen via [email protected].

Wil je je Fanura-account verwijderd hebben? Neem dan contact met ons op via [email protected]. Let er wel op, dat je alleen je account kunt verwijderen indien je geen openstaande facturen hebt of wacht op een terugbetaling of een bestelling.

Contact

Staat je vraag er niet bij?